I don't need it.

Ärligt talat, jag har inte varit ut än.
Regnet har inte gett sig, utan det är ännu värre nu.
Jag tog faktiskt på mig träningskläderna ett tag,
insåg att min träningsjacka låg i tvättmaskinen och surade ihop.
Tittade ut och då regnade det på bra, så jag kröp i mjukisar och ner i sängen.
(syyyynd)
Tände lite ljus, läste och läste och läste.

Sen skrev Fia ett sms och undrade om hur kvällen skulle bli.
Så jag tog mig i kragen, satte mig vid datorn, och försökte bli klokare.
Det blev jag inte.
Nu har jag precis hängt upp lite tvätt och har börjat laga mat.
Tänkte först köra på nudlar eller rester, men nejnejnej.
Det är ju söndag och påsk-helg, så det blir lite påskmiddag.
Funderar t.o.m på att korka upp en flaska rött, det är då det finns risk till någonting spontant ikväll, det skulle kanske vara lite trevligt.
Vi får se helt enkelt.

Idag är en sån där dag jag gör som jag vill.
Inga krav, måsten eller stress.
Att hålla koll på äggets kok-tid klarade jag av, men jag hade inte behövt det.
Och kläderna hade kunnat ligga kvar i tvättmaskinen.
Jag hade inte ens behövt tvätta!

Nu, en varm dusch.
Sen, mjukisar och middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!