Fluffig ugnspannkaka

Världens fluffigaste och godaste ugnspannkaka,
med en snabb hemkokning av lingonsylt.
Detta resulterade i en riktigt god middag på jobbet.
Jag är så himla bra!

Min ugnspannkaka(stor ugnsform) :
- 5 ägg
- 5 dl vetemjöl
- 9-10 dl mjölk
- 1 tsk salt
- ½tsk bakpulver
- bacon, fläsk etc

Gör såhär:
Sätt ugnen på 225 grader.
Blanda mjöl, salt och bakpulver.
Tillsätt ca 3-4 dl mjölk och vispa jämt.
Till sätt 1 ägg och 1dl mjölk i taget och vispa.
Smörj en stor ugnsform med smör.
Häll ut smeten i formen.
Fördela bacon/fläsk(valfritt) över smeten (kan blandas i smeten i bunken)
Grädda mitt i ugnen i 30-35 min, pannkakan ska vara gyllene brun.

Enjoy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!