Familjen är värst

Min lediga dag igår blev inte direkt som jag hade planerat.
Klockan åtta ringer jobbet och ber mig rycka in,
först måste jag få besöka vårdcentralen, så vid 10 är jag på jobbet.
Kring fyra åker jag till Henke för att krypa ner i sängen och halvsova.
"hur skulle det se ut om vi fick barn egentligen?"
"vi får skicka ungen i en filt med plan varannan vecka
fast...jag tror det största problemet skulle vara det här med att du är..bög"

Mitt i våra djupa filosofiska stunder så ringer mamma och undrar om jag vill följa med ut och äta, jag får t.o.m bestämma vart.
Snabbt är jag hemma och hoppar i min skjorta, för Stinas skull.
En god och snabb middag, min bror blir stressad när hans kompisar börjar ringa och ber mig ett x antal gånger att svepa vinet, stackarn.

jag och stora lillebror, är vi nå lika?

Väl när vi sitter på Bränna och jag smuttar på vinet, så inser jag att ett glas till vore ju gott, dock med ett annat sällskap, då man inte måste stressa.
Så ett sms flyger iväg till Stina som gärna är med på lite vinhäng.
Först var jag tvungen att kila hem till henne, eller jag bjöd in mig själv.
Bara för att få se hennes systerson David, som har blivit så stor och stilig!

Sen blev det någon timma på Bränna, mysigt. Repris snart igen..STINA?!
Hanna kom förbi också, min solstråle.

En glad Hanna och en..ledsen Stina?

Så min dag blev inte som planerat, som sagt.
Skulle ha träffat Hanna klockan 12 för en långpromenad.
Sen skulle jag träffa Henke och Lisa och tagit en kopp kaffe.
Och sen skulle jag göra laxsallad och åka och träna.
Noll rätt denna gång!

Kommentarer
Postat av: emilia in the usa

hjalp vad erik har blivit stor! han var ju sa liten nyss, tank vad tiden gar fort :S

2008-07-10 @ 12:11:46
URL: http://emiliaelming.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!