PDOL- VARFÖR?

Javisst, när livet känns tråkig och man är uttråkad.
Så kan man ju utmana ödet och bege sig till PDOL, bara för att.
Och trots-jag som inte är något fan av PDOL skulle såklart dit..bara för att.

Så vid kvart i fem hoppade en väldigt stressad Britta och en mindre stressad Henke på bussen för att bege oss mot Piteå med klirrande bagage.
Anledningen till min stress berodde på att jag var hemma strax före halv fyra.
Och klockan kvart över fyra var jag klar, på den tiden hade jag hunnit duscha, välja kläder och gjort mig snygg.

Förfest med Elina, Sara, Per och folk vars namn jag inte minns.
Sedan började vi vingla mot området och jag undrade hela tiden var taxin var.
En hel del pauser påvägen, men vi kämpade på, tillslut efter sisådär 1000m nådde vi vårat mål, kärlekslandet och öltält stod på kvällens schema.
Okej, Takida och Håkan också, men eftersom det dissades" så räknas inte det.
Och öl blev det, och skratt, och dans, och öl, och gråt..och ja..nej!
Vips så var jag helt ensam med inget batteri på telefonen.
Humöret på topp,  jag var helt säker på att jag skulle frysa ihjäl och bli våldtagen.
Men vet ni, helskinnad tog jag mig hem med mina kompanjoner och väldigt gott och fort somnade jag bredvid Henke.

Lördagen bestod frågetecken, "varför gjorde vi så?" "vart försvann du?" "VA?!" och sen kunde vi skratta åt det trots huvudvärken.
Planerna för att kanske gå ut i Luleå, Boden eller i Piteå på lördagen byttes ut för min del- film och godis med Erika, hejaheja!




1. Jag och Henke var romantiska
2. Fylletrion
3. Puss på söt-Elina!
4. En vän sen länge, Elina.
5. Jag var puss-sjuk
6. Självklart!
7. Vi åkte faktiskt buss dit, uhh..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!