Vilken midsommar!

Min dator är väldigt spännande idag, när jag höll på att klä på mig hör jag hur den låter och startar om av sig själv. Sådär försvann mitt blogginlägg jag höll på att skriva, och även mitt ovanligt långa kommentar-svar till Hanna(men det kommer sen!)

Sen kom Stina och Emma hit så jag hade inte tid att skriva någonting nytt. Emma skulle ha med mig på något midsommarfirnade på kvarnängen(?) Emma var helt peppad eftersom det är någon tradition hennes familj har varje år. Själv var jag sådär lagomt imponerad, jag fattade typ ingeting. "Men vi ska mingla"..och ja, jag såg 4 kända ansikten. Och kallt var det. Ett plus för att det var mygg-fritt.
Men visst är det mysigt med midsommarstång och glad atmosfär.
Men ingenting slår traditionen jag är uppväxt med, midsommar i stugan.
Och nu när jag har brytit den så känner jag ingenting speciellt för midsommar.
God mat och god dryck, och gott sällskap.
Men det behövs ingen speciell dag för det, egentligen.

Har lyckats äta två midsommar-middagar och ingen midsommar-lunch.
Men gott har det varit, och mätt är jag!

Sitter nu med ett glas vitt och ser fotboll med pappa.
Stina har bjudit  med mig på lite midsommar-firande,
men som det ser ut nu så sitter jag helst hemma ikväll och bara..är.


Kommentarer
Postat av: hanna

var det till mig kommentaren skulle? isf, guud va spännande :D

2008-06-24 @ 14:32:56
URL: http://sensuella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!