Dagisfröken

Idag har jag jobbat för första gången på ett dagis.
Det var småttingar mellan 2-6 år, tror jag.
Det var annorlunda, roligt och full rulle.
Skönt med variation om inte annat, jag ska jobba där imorgon också!
Jag trodde det var en/flera speciella som jag skulle vara med, eftersom
jag annars jobbar mest som personlig assistent.
Men icket, jag var en "dagisfröken" kan man säga.
Tog ett litet tag innan jag reagerade på "fröken"!

Barn är som smarta på sitt eget sätt.
En liten flicka pekade på ett fat idag och frågade vad det var.
Jag svarade "det är ett fat" "ett fat" "..ett fat", sådär 10 gånger innan hon sa:
"De ä ju en taaalljick", med en sån där röst "du-kan-ju-ingenting"
Nå!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad kul att vara på dagis! Kommer du ihåg när vi var på växa? Haha, jag trodde aldrig att man skulle palla en vecka med massa ungar, men det fick man ju se sen när det var sista dagen - då var det tråkigt att sluta.. :) Barn är roliga, så länge det inte är ens egna :) haha. Hoppas allt är bra!

2008-05-31 @ 15:59:45
URL: http://chmirreboy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!