Julklapps-önskningar 01.40

Så här på småtimmarna sitter jag och funderar på allt möjligt.
Jag har funderat på att börja önska mig servis-delar i julklapp.
Jag vet inte riktigt om jag ska kalla det servis..
För just nu är jag bara ute efter kaffe och té-kopparna.
Jag fastnade för Stig Linbergs 50-60-tals serviser för länge sen.
Kanske för de finns här hemma, men även för att de känns tidlösa.

Man borde passa på nu när det har tagits upp en nyproduktion.
Så slipper man springa runt i antikhyllar och på Tradera.
Eller, så kanske jag kan flörta med mamma,
de står ju ändå inte framme, utan någonstans i källaren skulle jag tro.
Och jag minns inte när vi tog fram dem sist!


Ribb
En favorit. Verkligen stilren och snygg.
Minns att jag sa till mamma att det är den här jag vill ha.



Berså
Känns mysig, men kanske lite för plottrig.
Skulle nöja mig med bara koppar av denna, för de är supermysiga.
Inte en av favoriterna, men jag skulle absolut inte säga nej!



Adam
Den här är nog den snyggaste ändå.
Och den är inte lika vanlig som de andra.
Nä, det här är också en favorit. Åh.

Nå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!