KAMBOOODJA!

I fredags efter en laaang resa landade vi Phnom Phen, Kambodjas huvudstad.
Dar gjorde vi en bra entre, vi insag att vi inte hade nagon transfer.
Sa vi tog taxi in till en buss-station for att ta en buss, saklart var alla fulla.
Vi tog en tuk-tuk och yrade runt till 3 andra busstationer, alla var fulla.
Eller, sa var vi dumma och trodde pa tuktuk- killen som gick in och fragade at oss.
Sa det hela slutade med att vi tog en taxi och tyckte att 85$ var sjukt dyrt,
men sen tog resan 4 timmar, sa det var stackarn vard.

Vi bor i Sihanoukville, den dar badorten jag pratade om.
Varat hotell ar riktigt fint, och frukosten ar mycket battre an forvantat.
Finns typ allt mojligt:
agg, korv, bacon, frukter, olika brod, nudelwok, soppa, friterat, risotto, soppa, grytor, ja..jag kan saga att jag haller mig till frukten och sadant. Brukar inte ha nudelwok pa frukost-bordet hemma.
Har daremot atit de godaste plattarna, det var banan i dem!
Frukten har ar sa mycket godare an hemma..deras banan ar underbar!

Vadret har vi inte tur med, igar hann vi sola i kanske 2-3 timmar,
seeen blev himlen ganska svart. Suck!
Och idag har det regnat. Men det var lika bra att det gjorde det...
Vi klev upp kring halv6 ikvall..

Igar var vi ut, forst middag och sen hang pa stranden.
Traffade massor med trevligt folk.
Jag och Fia visade upp vara biljard-skills, men vi var visst inte sa bra..
Det blev en lang natt, en riktigt lyckad utekvall!
Vi kom i sang kring 12 imorse/idag, sa darfor sov vi sa lange.
Nu ar mina flipflops pa villo-vagar, mina alskade flipflops..Sa gar det!

Drinkarna kostar 2$ och olen 1$, inte illa!
Ryktet om att Kambodja har god ol ar falskt..
...Kambodja har den godaste olen jag har druckit!
Angkor heter den, och vi ar fralsta. (Bli inte orolig mamma)

Tydligen ska det vara daligt vader hela veckan..
Vi ska aka och se Ankorwat nagon dag, kommer bli gryyyymt!
Men vi verkligen ha sol!

Nu springer det en sot gul liten odla pa rutan framfor mig,
det ar massor med sma odlor har och de ar sota!
Vi har mott en liiiten spindel, sa an sa lange ar det ingen fara.

Manniskorna ar supertrevliga och maten ar god, och billig!
Vi at nytt grillspett, och med dryck gick det pa 8$.

Nu ska vi ga till hotellet och ta igen oss, det blir en lugn kvall.

Ha det bra, det ska vi ha!


1. Avis?
2. 13$ for en platta.
3. Varat fina hotell
4. Mys-hang pa stranden


Fia ar pepp!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan va härligt ni verkar ha det! Avis? JA :)

2008-11-16 @ 20:25:04
URL: http://jodd.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh så bra ni verkar ha det! Själv sitter jag och stor bölar åt city akuten och fryser.



2008-11-17 @ 21:44:57
Postat av: emilia

men vad kul att ni har det bra! var forsiktiga sa att ni inte blir kidnappade! ni ar ju sa sota ;) HEHE

2008-11-18 @ 03:31:06
URL: http://emiliaelming.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!