Sushi, Metallica och bakelser.

En riktigt trevlig dag på stan, trots kylan, brr.
"Fyfan vad kallt", är nog min replik varje gång jag kliver ut genom dörren, och varje gång jag går in genom dörren.

Sushi-lunch med Lisa och Elin, sjuuukt gott!
Sen satt vi på Hanssons och surrade, Fia kom också.
Har köpt pappas fars-dag present, Metallicas nya skiva.
Okej, han har den redan, fast bränd, vilket inte är lika coolt.
Så han blir nog riktigt glad!

Jag tajmade perfekt med att komma hem.
När jag kliver genom dörren känner jag doften av nybryggt kaffe och ser mormors promenadskor i hallen.
Så då blev det kaffe och en Gustav Adolfsbakelse.



Varför?
"Gustav Adolfsbakelse är en särskild bakelse till minnet av Gustav II Adolfs dödsdag den 6 november 1632. Bakelsen skapades 1909 av konditorn Carl Bräutigam på konditoriet Bräutigams på hörnet Östra Hamngatan/Kungsgatan i Göteborg i Sverige."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!