Världens bästa Kajsa!

Idag fick jag äntligen träffa Kajsa.
Det var alldeles för länge sedan vi hade våran lunch.
Lika trevligt som alltid, vi förstår varandra och vet alltid var vi har varandra.
Och söt-ungen hade en present åt mig som gjorde min dag,
och fick mig att gråta lite (2 gånger)

I ett paket låg det "En härlig bok" av Mia Törnholm.
"En härlig bok är tänkt att ge en daglig dos av glädje, hopp, styrka, mod eller insikt. Mia Törnblom har samlat 366 tankar och budskap som varit viktiga för henne. Sådant som kan tyckas självklart men som vi ofta glömmer bort."

Kajsas fina meddelande i början av boken var så fint, så då kom tårarna.
Älskade vän!

Tanken med boken är att jag ska skriva 3 bra grejer som har hänt under dagen.
Boken har 365 dagar och varje datum har ett citat och under kan man reflektera.
Så perfekt!
Jag behöver detta, verkligen.



"Står man med ena foten i framtiden & den andra i det som har hänt, pinkar man i nuet"
Det fick jag höra av Kajsa när jag hade det som värst i höst.
När jag verkligen hade en sån beslutångest när det gällde allt.
Ingenting gick som jag ville, och jag visste tillslut inte heller vad jag ville.
Allt var "men tänk om", "jag vet inte", "jag orkar inte mer"..
Och tillslut insåg jag att den enda som kan lösa min vardag är jag.
Den enda jag kan klaga på är mig själv.

Och sedan dess, så har allt blivit så mycket bättre.
Tack Kajsa.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Men fan, nu lipar jag!

2008-11-04 @ 22:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!