Min kärlek till Body Shop

Jag tänkte tillgägna ett helt inlägg åt The Body Shop

Jag tänkte börja med en text jag hittade på deras hemsida:
"För oss är skönhet en känsla, ett naturligt sätt att vara där personlighet, självkänsla och humor kan uttryckas och uppskattas. Det är skönhetens själ. Det handlar inte om att se ut på ett visst sätt – det handlar om att visa sin livskraft. "

De som känner mig vet nog hur mycket jag tycker om Body Shop.
Av flera anledningar.
Jag har en känslig hud och har oftast reagerat på olika produkter.
Men inte när det gäller Body Shops produkter.
Sedan 2-3 år sen så är det i stort de enda hudvårdsprodukterna jag använder.

Sen så...
Luktar de otroligt gott och så finns det många dofter att välja på.
De har produkter för i olika hudtyper.
Produkterna sitter bra.
Stort utbud, vilket gör det lätt att hitta bra presenter.
Deras produkter är dryga och prisvärda.

Men det finns större och bättre anledningar till att man borde handla där,
gå in här så förstår du, det är absolut läsvärt.


Hursomhelst.

Man har sina parfym-favoriter,
så jag har såklart mina favorit-dofter från bodyshop.
Dessa ser jag till att alltid ha duschkräm och fuktighetsbevarande av.
För här i Boden går det inte att köpa, tyvärr.
Här kommer mina favoriter!

Mango funkar jättebra mot torr hud!
Luktar lagomt mycket och lagomt sött. Passar bra till lite sötare och fräshare parfymer.


Vanilj har en lite kola-aktig doft.
Passar bra till lite "tyngre" mer "klassiska" parfymer, hur jag nu ska förklara det..
Jag brukar ha den till Dolce Gabbana - The one



Men nu har jag en till favorit också.
Testade deras "favorit i repris"- Cherry Blossom i söndags.
Och doften satt verkligen länge, och luktade supergott!
Först tvekade jag, sen så var jag besatt.
Tyvärr så kom jag fram till att jag ville ha den när affären hade stängt.


Så, Henke, om du läser det här.
Köp den innan du kommer tillbaka till Boden!

Många brukar säga att de tycker att det är svårt att köpa presenter/julklappar till mig.
...nudå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!