Ni vet hur det är.

Jag har faktiskt inte lagt mig än.

På morgonen är det så himla skönt att sova.
Kroppen är helt avslappnad.
Täcket värmer från kylan utanför.

Och när väckarklockan ringer tänker man
"när jag kommer hem ska jag sova"
eller
"ikväll ska jag lägga mig tidigt"
- Vilket väldigt sällan blir av.

Om jag är ensam på kvällen, så sätter jag mig oftast vid datorn.
Vet jag att jag börjar sent dagen efter, eller är ledig, så är det kört.
Trots att jag har gäspat och känt mig slö under dagen,
så får jag någon "energi-kick".
Inte en sån som gör att man "vill springa 5 mil"-kick.
Utan en "jag vill inte sova"-kick.

Allt blir helt plötsligt väldigt intressant.
Allt som man redan egentligen har kikat på under dagen och mycket mer.
Bloggar, letssingit, kläder, djuradoptioner, tatueringar, inredning, nyheter, skvaller, facebook, spökhistorier, citat, julrim..Allt!
"Undrar om Annes blivande bebbe skulle kunna ha denna?"

Youtube-videor i alla möjliga genrer.
Kring 1-2 är jag ofta i ett nostalgi-träsk,
då typ "Tears never dry" med Stephen Simmonds och liknande spelas.

Jag klagar på att det är ingen som är social med mig.

B- funkar inte din msn?
S- Nej, plus att jag ligger i sängen.


Iaf
Gränsen är nådd nu.
Jag hittade sidan där man kan lära sig att spela gitarr.
Kanske inte så passande att börja med det nu, kring 2?

Nej, vad jag gormar, vilket otroligt ointressant inlägg.
Nu borde jag verkligen sova, det är ju en dag imorgon, som mamma säger.

...men ändå, tänk om det vore lika skönt på kvällen som på morgonen?

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Oh gosh vad ratt du har - jag tanker alltid att jag "bara ska kolla mailen" eller nat. Och sen vaknar jag til, typ 1,5 h senare och sitter och laser bloggar, kollar tjuvlyssnat och allt mojligt annat.



Lugna mamsen du - det loser sig nog :) Allt ar ok, lagom forkyld och morgontrott bara, ska springa och slanga mig i sangen igen! :D vad jobbar du med forresten? ja, typiskt att jag var borta hela tiden ni var here, hade vart so fun att hanga out med er. menmen, ni far komma hit igen? och jag ska till boden nar jag ar back in sweden sa annars syns vi kanske dar :)

2008-09-25 @ 16:00:24
URL: http://mimmiinthestates.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack för kommentaren :)

2008-09-25 @ 18:12:33
URL: http://lwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!