Spets-protest

Fick sluta tidigare ikväll.
Så jag passade på att springa på "kvälls-öppet"
Eller okej, jag mötte upp mamma på Lindex,
och sen Lisa och Liselott på Hanssons.
Blev en kort sväng på stan dvs.

På Lindex så hittade jag en spets-topp som jag föll pladask för.
Men inte mamma, hon rynkade på näsan.
Oftast när mamma bara är tyst då jag visar något, så förstår jag att
"den här gillade hon inte", denna gång var det verkligen inte bra.

Men tänka sig, när jag visade upp den så var det andra reaktioner.
Hon var förvånad över hur fin den var på (trots att jag stod i strumpbyxor)
Hon trodde den skulle se "slampig" ut, men nej, den är jättefin!

Jag vet själv att vissa kläder är mycket finare på, än när de hänger på galgen.
Så egentligen borde man testa fler plagg , än bara alla säkra kort som redan är snygga på galgen!

Men det värsta är nätsan när någonting ser jättefint ut på galgen, eller på någon annan. Så att man målar upp en bild i huvudet hur fin den kommer vara.
Och när man väl tar på sig den så.."häpp".


Här har ni den!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, min mamma är likdana. Är hon tyst när man visar nå, då vet man direkt vad tanten tycker :)

2008-09-25 @ 22:37:07
URL: http://jodd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!