Otur i turen

- Javisst.

Dagen fortsatte på bra.
Fixade en jobbansökan och kilade iväg till jobbet.

På jobbet så ringer mitt förra jobb och erbjuder ett vik.
7.30-14.45 mån-fre på särskolan/fritids.
Hur perfekt är det inte?
Inga kvällar eller helger.
Det var from nu på måndag i minst 2 v frammåt, troligtvis fram till jul,
MEN jag åker ju på torsdag till Sthlm och sen Berlin.
Så jag tackade nej, med en gnagande beslutslutångest och..ångest.
"Det skulle ju funka för min rygg!"
"Henke förstår nog, jag betalar"
"Fanfanfan.."

Jag ringer upp.
Upptaget.
Skickar ett panik-sms "Har någon tagit vicket?!"
Och ja, prrrecis då hade någon tagit det.

Till tröst fick jag att jag kanske kan ta det efter 2 veckor.
Men det är ju ingen säkerhet.
Så ikväll får jag svära hur mycket jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!