Pensionären själv.

Sådär, då var den längst turen avklarad, och fort gick det!
Alla har tyckt jag har verkat så pigg, och sett pigg ut.
Inte fy skam inte!
Det har blivit en hel del koppar kaffe, och först nu säger fossingarna "ajaj".
Jag har knappt ens orkat ta ut mina raster, hellre en kopp kaffe i sällskap.
Meeen jag tog mig en tripp till affären för att leta efter en choklad jag vill ha.
Den fanns inte, så jag for tillbaka tomhänt.

Sen for jag förbi där ikväll också för att köpa fil,
som tydligen redan fanns hemma, plus att kön var en mil lång.
Ännu en gång for jag tomhänt.
Pensionärs-varning att hänga på Ica i onödan.


En iaf pigg pensionär, kl.11.31

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!