Vad är blodpudding utan blod?

Det är frågan.

Ikväll så stod jag på min plats i köket igen.
Squash-potatis-morots-bullar och blodpudding stod på menyn.
Jag har lovat mig själv att äta blodpudding minst varannan vecka.
Då slipper jag järn-tabletter, förhoppningsvis.

Till detta hade jag råa lingon som jag blandade med creme fraishe.
Laktosfri creme fraishe. Jag ska berätta varför..sen.
Och så köpte jag enrisrökt-falukorv till mamma, pappa och Erik.
Britta- "Vad äter man för korv? Jag gillar inte korv."
Hanna- "Jag vet inte. Jag gillar inte heller korv"
Men enrisrökt-falukorv låter väl trevligare än falukorv.

Och när jag skar blodpudding så passade jag på med att göra den extra järn-rik genom att bjuda lite av mitt eget blod..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!