Good people gone bad.

Var ganska så trött när klockan ringde 9 imorse.
Minns inte ens att jag ställde om den till halv10 och kröp i säng.
Kanske var det ett spöke som gjorde det åt mig?
Och la den bredvid min kudde?
Jo.

Sen så har jag tagit min besiktnings-oskuld idag.
"Men vad bra att du har tid, då kan du åka så får du lära dig"
- Sa pappa.
"Javisst"
.....
"Hej! Har du besiktat en bil någon gång?!"
- Sms till Kajsa.

Så Kajsa var med och min bil mådde bra och var duktig.
Det firade vi med en lunch på Kina.
Dock så var det en ganska bitter lunch med tanke på att jag i all hast imorse glömde visa-kortet i tank-automaten när jag tankade.
Kvittot tog jag iaf!(Brrrra Britta)
Så jag skyndade mig hem, ringde Dialect för att höra om de hade fått in mitt kort.
"Jo men vänta.."
JAAA.
"Nej, tyvärr".
Fan.

Så jag ringde och spärrade kortet.
Och en timme senare ringer ett skyddat nummer.
"Hej mitt namn är blabla och jag ringer från Polisen. Har du möjligtvis tappat bort ditt visa-kort?"
- JAMENKUNDEDUHARINGTENTIMMETIDIGARE?

Nä, men det är skönt att veta att det finns godhjärtade människor.
Eller?
För att när jag sedan for till Polisen för att hämta ut kortet och klippa det.
Så hade de ingen aning om vad jag pratade om.
"Kvinnan jag pratade med i telefonen undrade om jag kunde komma på en gång, men då satt jag och väntade på min mat. Så hon sa att hon skulle lämna det nere i receptionen...?"
Och de fattade inte vem jag hade pratat med, och inte hade de mitt kort heller.
Hmm..?

Nåja, nu är det spärrat. Vems händer det nu är i,
polisens eller någon annans.

Imorgon far jag till Stockholm, sen Berlin. Bra tajmat va?
Tur att jag får låna mammas!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahahahahah, men nästan precis samma som jag var med om nu innan jag åkte ner! Fast jag tappade ju mitt... snacka om otur såhär innan man reser nånstans! :(

2009-08-26 @ 22:46:57
URL: http://jodd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!