Vissa har det.

Efter jobbet så for jag hem och jagade recept.
Jag hittade 3 tänkbara, och det som innehöll banan vann, såklart.

Och det slutade med att jag bytte ut bananen, smart!
Anledningen till detta otippade byte var att det kändes ganska opassande med bananbröd till tomatsoppa.
Så jag satte i krossade osaltade cashewnötter och torkade aprikos-bitar, och linfrö, och lite extra filmjölk för att binda upp det banan skulle ha gjort.

Jajamensan, ikväll har jag gjort tomat-soppa!
En kall tomatsoppa på färska tomater.
Och helt ärligt, utan att skryta..
..så var det den godaste tomat-soppan jag har ätit!
Jag hittade på den själv också, nästa år släpper jag boken "Britta bakar mat".
Nä, men den var super-enkel, och den är nyttig!

Jag kokade tomater, sköljde dem i kallvatten(för då skrumpnar skalet), och tog bort skalet.
Sen så insåg jag att det skulle bli "blaskit" med all tomatsaft.
Så jag klämde ihop en efter en i handen, så nästan all vätska for ut.

I tomatsoppan satte jag även:
- någon deceliter med grönsaksbuljong (jag kokade min)
- pressad vitlök
- svartpeppar
- salt

Fram med stavmixern och mixxxxxa.
Strö över fetaost och färsk basilika.
Och det goda brödet till, färdigt!

Familjen + mormor var mycket nöjda.
T.o.m lillebror som är typisk pojk-kräsen åt med glädje, woho(pluspoäng!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!