Jag kom in!

Minns ni hur jag panik-sökte i våras in på lite skolor?

Lite och lite, 20 rättare sagt. Och jag prioriterade helt galet, för "det var ju inte vikigt"(enligt smartskaftet Britta Lindmark)

Nu tänkte jag meddela att JAG KOM IN!!!

Socionomprogrammet
210hp, Dagtid, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Umeå universitet,
Örnsköldsvik
Grundnivå

Antagen


Japp, tydligen hade jag sökt in i ÖRNSKÖLDSVIK. Fint va?

Jag klagar på Boden och söker in i Örnsköldsvik.

Det måste ha varit "Umeå universitet" som lurade mig..

Nummer 5 på min prio-lista också! Happyhappy!

Högst upp låg Marknadsföring i Sthlm, jag vill ju inte bo i Sthlm!

Och vad är det jag har missat som gör att jag inte är behörig att söka Marknadsföring etc? Säg inte att det är matte C?!


Hur som helst, så ringde jag mamma för att berätta att jag hade kommit in i Ö-vik. Och hon gapskrattade först åt mig ett bra tag. Vi skojjade om det. "Britta flyttar till Ö-vik" osv. Sen vips, så blir hon allvarlig "du kan ju bo där först och sen ansöka om att bli förflyttad till Umeå".

Jag tror att hon fortfarande skojar med mig.  Nej, hon är allvarlig.

"Men mammaaaa!" - Jag surar ihop, hon också.

Slutpratat om skolan.


Nej kära ni, skolböckerna får vänta.

Jag ska ju till Boden och liva upp eran vardag!

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Wih0! spännande spännande och din mami har en poäng! :)

2009-07-15 @ 08:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!