Suprise!

I förrgår landade mina fossingar i Sverige.
Efter en lång resa, från Barcelona till London från London till Stockholm. Sedan spenderade jag natten på Arlanda med en kartong köttbullar och mos, Veckans NU och Ramlösa.
Och sen 06.55 ta planet mot Norrland.

Jag veeet, jag skulle "egentligen" komma hem imorgon.
Men jag ville överraska min bror, min familj, släkt och Julia, så jag pusslade ihop en resa när det inte fanns några anslutningsplan Barcelona - Luleå kvar i rätt datum.
Fanns bara den 30e juli och Erik fyller år idag, så jag låtsades boka den 30e.
Självklart ska jag vara här när älskade bror blir myndig : )

Så igår höll jag mig gömd.
Efter 1 timmes sömn dvs ca 2h på 30 timmar så kilade jag över till Julia och Simon, och min underbara gudson Gabriel. Världens vackraste kille!
Julia blev väldigt överraskad, var så skönt att få se henne och krama henne.
Sedan spenderade jag timmar med Gabriel i mitt knä, underbart.

Hann också krama Stina och umgås med Kajsa.
Äta Ängelns pizza, lösviktsgodis och dricka Trocadero hos Gustav.
Det var efterlängtat och gott.

Imorse överrraskade jag familjen.
Min syster och jag klev innanför dörren och jag sa "Hej" och mamma svarade "Hej" från soffan. Sen hör jag pappa säga "Va faan?"(han hade sett mig genom fönstret) och mamma som trodde att det var Stina som kom blev lika överraskad.

Bästa ögonblicket var när vi sjöng för min bror.
Han tittade sömndrucket upp på mig, stirrade till i chock och blundade igen.
Han trodde han sov.

Huset har varit fullt idag av farmor o farfar, mormor, kusiner och släkt från Norrköping(äntligen har jag fått träffa Loke, min kusin Saras son), kusin-Elin med sambo, Eriks kompisar osv.
Det har varit många förvånade ansikten och kramar.

Henke kom förbi med en underbar ros på hans rast och vi hann kramas och prata lite mitt i släkt-vimlet.
Om ett tag kommer han förbi på vin och surr.
Like old times!

Så nu kära vänner, nu är jag på svensk  mark i Boden.
Det känns inte som att jag varit borta!
Men jag har saknat många, så nu får vi ses!

...Vart är den varma solen?


Kommentarer
Postat av: Nina G

Det finns en plats på jorden där solen aldrig ler, Britta. ;) Den lär väl hålla sig borta de två sista veckorna i augusti då jag och M kommer upp.

2009-07-29 @ 18:25:04
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!