Vi var ut




I måndags var det Nasty Monday som gällde och vi satsade på Apollo
Förfest hos Rebecka som visade sig bo 1 minut bort från oss
Påväg till Apollo blir vi stoppade av polisen för att jag bär på ett glas med sangria i.
Helt plötsligt är det olagligt att dricka på allmän plats,
i ett land där man röker på i bilar, på stranden, på cafér och likaså dricker.
(okej, det har nog alltid varit olagligt, men ingenting polisen bryr sig om)

Men jorå, där står 4 poliser.
En som leker Persbrandt och 3 yngre som tittar på.
Tjejerna tyckte att jag skulle låtsas förstå noll.
Men jag pratade/flirtade bort det tillslut.

Först ville han se på mitt pass.
Vem 17 går omkring med sitt pass?
Försvinner det måste man åka till Madrid för att fixa ett nytt.

Istället så ville han ha en kopia på mitt pass.
Vilket jag inte hade (SÅKLART)

Så då ville han se mina kompisars pass.
Smartskaft.

ID då?
Nixpix, inga kort alls, bara kontanter.

Sen så pratade han på om hur olagligt det var osv.
Jag berättade att jag inte visste det för att jag kom från ett land där det var lagligt.
Han trodde inte på mig -"Sweden is a clean country".
Då förklarade jag att jag kom från norra Sverige och där fick man.
Och jag klämde in att det var kallt och snöigt. Då vände det.

- "Do you like snow?"
- "No that's why I'm here"
- "Do you like it when it is hot?"
- "Yes.."

Och sådär, då var han trevligare.
"Next time i will put you in a cage"

- I en bur, så mysigt.

Nåja, Apollo var fullt.
Dörrvakterna sprutade ner folk som stod utanför med vattenslang.
Taxi till Opium som alltid är ett säkert kort.
"Shit vad jag har saknat det här stället"

Jag fick ännu en gång rosor, 4 stycken! (som hann bli väldigt fula)
av en "packis" - 2 ggr på 1 vecka!
Alla älskar Britta!

Hemma 7, upp 12 för att bege sig mot turistbussen.
Hemma vid 22 igen, bra kämpat!





I lördags skulle vi ut.
Vi förfestade i espanya med grym utsikt och längre kom vi inte.
Hemma vid 4, alldeles för nykter, frusen och seg.

I helgen har jag inte tid till att vara "frusen o seg"
- fullt ös, make a history.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahah. :P .vilken kul!

2009-07-23 @ 08:14:23
Postat av: emilia

åh! jag garvar åt din polis ;)

2009-07-26 @ 19:07:59
URL: http://emiliaelming.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!