Gegga

Åh, jag har huvudvärk..
Sen jag kom hem har jag banne mig legat i.
Har färgat utväxten, rakat benen och gjort ett låtsas-fotbad.
Sen så har jag även lagat storkok.
En gryta man kan äta på 3 olika sätt.
I tortillabröd, till couscous/ris/pasta etc eller som en kall sallad.

Till denna behöver man:
- Kycklingfilér som strimlas
- Rödlök som hackas i rätt stora bitar
- Majs
- Röda böner
- Vitlök
- Grillkrydda
- Sweetchili-ketchup
- Salt och peppar

Ihop till en gryta, detajerna sparar jag på, och tadaaa!
Imorgon satsar jag på att veva ner detta med färsk tomat, blad spenat och lite röd paprika. En god och mättande sallad!

Nu ska jag och huvudvärken sova gott.
Hålla tummarna för att viruset är kvar imorgon, det vore ju en fantastiskt bra födelsedagspresent om det visade sig att vi får en långhelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!