I'm free!

Jajomensan, nu är jag arbetslös.
Sista dagen på jobbet avklarad, strax före 20 slänger Fia iväg vårt 10e sälj!
Jag blev överlycklig, packar ihop mina grejer och slänger mina papper.
"Sista gången jag håller i detta avtals-manus"
Jag har nog inte fattat det än, jag behöver inte gå dit mer!

Och ikväll betraktades jag nog som världens tråkigaste tjej.
Jag fick frågan om vad som skulle hända ikväll?
Om vi skulle med på fest?
(för självklart ska "hon" festa, fira hennes sista dag)

Britta- "Ikväll? Näää varför ikväll?"

"För att det är fredag? Och för att ni slutar?"

Britta- "Nääää, inte ikväll. Ikväll ska jag bara hem"

Vad har hänt med mig egentligen?

Nåja, imorgon kaaanske det blir strandfest,
rykten säger att det ska vara en repris på tisdagen.
Är det det, så kommer jag. Om inte, så lagar jag god mat och njuter.
För nu kan jag ha fredag hela veckan om jag vill!

Jag och Fia firade detta med att trippa in på LIDL.
Där köpte vi ost, kex och glass. Och annat strunt för att komma upp i 10€
(och jag köpte lite nötter, ops)

Joggningen drog jag ut på, tillslut gav jag upp.
Den har legat på is sen i..måndags? Äh!

Så, nu ska jag inte klaga på mina arbetsdagar mer.
Nu ska vi fira detta med ost, kex o té.
Medans ni där hemma firar att Boden lever.
Skål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!