Kaos-tårtan

Sådärja, nu är det nedvarvning.
Klockan 20.30 gick vi från jobbet, sådär lagomt less.
(nåja, de sjöng så vackert för mig på jobbet iaf)

Gick och gick.. vi sprang.
Det brukar i vanliga fall ta ca 35-40 min att gå hem från jobbet.
Idag tog det 30 minuter, plus att vi var in på 3 affärer och handade på 2.
Dvs. kö-tid också. Så, det blev en liten kvällsjogg för våran del.

Varför denna stress?
För att jag behövde få tag i jordgubbar!
Och vid 21.30 skulle tjejerna komma och tårtan skulle fixas.
Det brukar vara bus-enkelt att hitta jordgubbar, men inte idag, nejnej.
Innan jobbet var jag på 4 "jordgubbs-säkra" ställen utan jordgubbar.

Nu har vi jordgubbar och en tårta som är klar.
Sofia stod för fruktskärningen(tack älskade vän!!!)
Och jag stod för att grylla på i köket, det gillar ju jag.
Dock så ville bara grädden smälta, och tårtan blev ganska stor insåg jag.

Kakfatet är klart, jag är svettig och tjejerna kommer snart.
Mys.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilket mästerverk! Hade önskat att jag fick en smakbit, men jag tror inte den mår bra av att vänta en månad.

2009-06-13 @ 09:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!