Midsommar-shopping

Medans ni körde eran sill-lunch, dansar runt stången och slåss med mygg,
så har vi gått på stan i typ..4 timmar.
Britta- "Jag ska in och köpa något bas-linne"
Sofia- "Jag följer med, fast jag får inte köpa något"
Tystnad.
Sofia- "Kanske lika bra att stanna hemma så blir jag inte frestad.."

Nu är vi hemma.
Men jag har inte med mig något bas-linne hem.
Och inte heller jeans-klänningen jag blev kär i.
Däremot en parfym, ett skärp(som jag har spanat in lääänge), en kjol, en väska och ett par skor. Glad midsommar plånboken!

Sofia som inte skulle köpa något..
..hon ska nog inte följa med mig nästa gång, tror jag.

Nä, nu ska jag ta på mig en midsomrig klänning och göra mig klar för en midsommar-middag bestående av sill, gravad lax, ägghalvor, potatis och paj.
Svensk midsommar här i Spanien.
Meeen en liten skillnad: jag tror jag ser solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!