Cupcake-kaoooos

Nu ska jag beklaga mig, ordentligt.
Ikväll bakade jag choklad cupcakes med marabou-glasyr.
Bakade och bakade..gahhhh..!
Reslutat? FYFAN.

Först och främst så var receptet en historia i sig.
Smälta hit och dit. Svalna i 10 minuter. Vispa i 3 min.
Sätt i 8 ägg, men vispa i 30 sekunder mellan varje ägg.
Sen vispa, lalala.. Sikta det, vispa det.

Smeten smakade namnam, så jag var mer än överlycklig när jag klickade i den i mina rosa muffinsformar med vita prickar(som jag köpte idag)
Ber mamma ta ut plåtarna efter 25 min eftersom jag ska och träna.
Efter 3-4 minuter ropar mamma och Stina att det är kaos. "Underbart"
Formarna hade gett vika och det var som en enda muffins med formar i, ni förstår.
Åt helvete med allt vispande och nerkletande.
(mamma sa att hon aldrig varit med om en smet som skvätte så mycket)

Mitt humör gick pangbom ner i botten så jag for och tränade.
Imorgon är jag lika smart som Leila och ställer mina muffinsformar i sån där muffinsplåt, fast då får jag typ grädda tusen plåtar känns det som. Iaf 3.
Så imorgon ska det vispas.. och vispas, kul!

Nåja, glasyren blev ju bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!