Första dagen i Barcelona


Idag var vi ganska slitna och trötta, men gav oss ut ändå på en "promenad genom stan"
Vi gick i typ 4-5 timmar, och tappade aldrig bort oss, kanske beror på att vi följde samma lååånga, stooora gata hela tiden i stort sett(nästan iaf)
Vi åt lunch på ett fik, och lyckades beställa mat utan några problem, bra tjejer.

En sak är säkert, här finns det kläder och skor som lockar så det skriker om det.
Vi har vandrat i himmelriket.
Jag har hittat plagg efter plagg, ojojoj..men idag köpte vi inget.
Imorgon ska jag på en arbetsintervju(håll era tummar) och sen ska jag testa en jacka jag har spanat in på ZARA, den var supersnygg och praktisk här nere.




Påtal om ZARA, det var någon demostration utanför en av ZARA-butikerna.
Satt hur mycket folk utanför med sovsäckar, så den tar nog ett tag.
Folk skrek ur megafoner, blåste i visselpipor och delade ut papper, på spanska dock.
På skyltfönsterna hängde skyltar, papper och framför entrén stod "döden", som ni ser, och två kistor med bilder och text på.
På en av kistorna tror jag det var bilder på ägaren av ZARA eller något liknande.
De demonstrerade om hur kläderna tillverkas, typ slaveri. Om jag fattade rätt.



Vi hittade ett sjukt coolt H&M efter gatan, de hade satsat stort.
Örjans ligger i lä.. minst sagt.

Som ni har sett i de tidigare inläggen så har vi sett en hel del ändå som lilla paparazzi-Britta dokumenterade. Äntligen tar jag tag i bilderna igen. Har varit dåligt på det här på bloggen, jag vet.
Här kommer lite till.. en sak är säkert, vi har mycket kvar att se!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!