En liten resumé

Nu är det fler anledningar till att bloggen står still.
"Vårat" internet funkar inte så bra för tillfället, vi kopplar upp oss på andras nätverksanslutningar, och de senaste dagarna har de varit snåla.
Så vi måste försöka fixa eget så snart som möjligt!
Nu när det funkar så passar jag på att göra ett ihop-plock-inlägg.

Gårdagen bestod av en grej: städa och dona.
Lägenheten är färdig-städad och nästan färdig-donad.
Vi tog en liten paus i städningen och begav oss ut för att köpa mjukisbyxor.
5.95€ för ett par mjukisbyxor,
7.96€ för en pyjamas
- jag är nöjd!


1.
2.

Idag ska vi till IKEA igen.
Vi måste köpa tyg, vilket vi glömde sist, då det blev lite kaos.

Ni ska få höra kort om våran IKEA-dag:
Efter ett tag hade vi proppat 2 kundvagnar fulla, det rasade saker hela tiden.
Vi hade tänkt ta bussen och metron hem, och åka 2 svängar, det slutade med att vi åkte med någon trevlig sydamerikan som kunde lika mycker engelska som jag kan spanska. Och jag guidade honom hit!
Så vi fick inte med allting riktigt.. men det mesta!
Sen så räckte inte kvittot när vi skulle betala, så vi fick två.
Betalningen gormade, folk ville gå före för att de hade mindre saker.

Den här gången räcker en vagn. Okej, det är inte bara tyg vi ska ha.
Vi behöver en tandborstmugg, krokar till kök och badrum, en matta till köket,
någon tavla, en tavel-list och tyg.
Men vi får prioritera.


1. Våra kvitton
2. Våra vagnar
3. Våra IKEA-köttbullar (tacka vettja pappas)

Vi slutade gårdagendagen med en myskväll,
drack kaffe och åt delikatess choklad-bollar(Fia punschrullar),
med tända ljus i en städad och början till mysig lägenhet.
Sen kröp vi till kojs och jag började läsa "Män som hatar kvinnor",
början greppade mig på en gång, sjukt.



Väcktes idag klockan 9.30 av en alarm-signal som slår alla, fyyy...
En timmes snoozande, och sen hopp in i träningskläder.
Jag började dagen med en morgonjogg, vilket var så skönt, och jobbigt!
Det är varmt ute idag!
Jag sprang till L'Espanya, det är så himla vackert där, och det är därifrån vi tar bussen till IKEA.
Så nu vet vi att vi inte behöver åka tunnelbana dit mer.
Måste absolut dit och vandra någon dag, mamma du skulle älska det!

Imorgon satsar jag på en lite längre morgonjogg, kanske i skuggan denna gång.
Men det är ju så himla skönt att känna solen!

Nu är jag pigg och allert, har precis ätit frukost.
Hittade kalkon igår, vilket jag har letat ett tag, så det blev go-macka!
Ska hoppa in i duschen nu, det behövs verkligen!

Kommentarer
Postat av: Stinita!

Åååh jag vill också morronjogga i solen!! :)

i värmen!!! barcelona!! :)



Åh mysigt det såg ut påbidlerna!



2009-03-27 @ 17:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!