Begravningskläder.

Jag köpte en tröja/tunika som jag ska ha på begravningen på lördag.
Har haft lite ångest över vad jag ska ha på mig.
Var tvungen att ringa mamma och fråga om jag kommer hata det plagget i framtiden.
Visst låter det dumt?

Det jag menar är att jag kommer bara tänka på begravning och att farfar är död eller liknande när jag ser det.
Att det blir en "begravningsklänning", för såna har jag hört om.
"Den där är min begravningsklänning."
Nej, jag vill inte ha något sånt plagg i min garderob!

Så jag förklarade att isåfall är det lika bra att köpa vad som helst.
Om jag ändå bara ska ha det till begravning, för jag hoppas slippa gå på någon på länge igen..
Men hon förklarade att förr hade man oftast en begravningsklänning, inte idag.
Och eftersom jag gärna har svart så kan jag ha den annars också.
Däremot så vet jag ju inte hur jag kommer känna gentemot plagget sen.
Ibland vet jag inte hur jag tänker..det är ju bara ett plagg.
Det är så svårt att förklara.

Hursomhelst, tunikan kommer från BikBok.
Min kompis hade på sig en sån för ett tag sen och jag föll för dess stilrena och söta stuk.
Enkel men ändå med något extra. Det är armarna som charmat mig.
Så den ska jag ha med ett par svarta eller gråa byxor på lördag.
Och jag hoppas jag kommer vilja ha den fler gånger, för den är riktigt fin.



(fast i svart)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jättefiiin! Som vanligt! ;) Du skulle fan vara snygg i världens fulaste trasa.

2009-11-19 @ 17:51:16
URL: http://jodd.blogg.se/
Postat av: Maria

Jättefin tunika till att börja med! Sen de här med begravningsklänning osv. Jag trodde inte de spelade någon roll innan min mormors begravning för 1½ månad sen. Men tyvärr är det väl så nu att jag skulle aldrig i livet kunna tänka mig att ta på mig den klänningen igen! Jag förknippar den enbart med sorg, smärta och att mormor är borta. Huvva, jag blir alldeles tårögd nu bara att skriva om det och de av att skriva om en klänning.



Men det är ju inte säkert att de blir samma för dig! Men ett gott råd är väl kanske att inte ta något som du gärna vill använda i framtiden, de kan ju bli så att du förknippar de med din sorg som du känner nu. Känn efter bara så ska du se att de blir bra hur du än gör :)



Ta hand om dig! Kram

2009-11-19 @ 20:35:34
URL: http://slaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!