Britta + el

Jag måste erkänna att jag inte var världens lyckligaste hela dagen.

Började med att kliva upp alldeles för tidigt efter att ha sovit dåligt.
Hasade iväg till sjukgymnasten.
Han kollade på min onda höft, som nu efter ha knäckt den högra, har gått över till den vänstra, såklart.
Det visade sig vara en ordentlig inflammation i mitt muskelfäste.
Jag som hade trott att vi skulle "ta tag" i resten av problemen,
och så kommer det "nya" - suck.

Så i 20 minuter låg jag med "ström-behandling".
JAG, som inte byter glödlampor och blundar när jag tar ut mobilladdaren ur väggen skulle ligga och få små "elchocker", "stötar" eller vad man ska kalla det.
JAG, som är så himla rädd för elektricitet. Fantastiskt.

Jag var lagomt nöjd när han berättade om behandlingen.
"Ström?!" Ström som i el?!" Som man får stötar av?!" "Ska jag få stötar?!"
Och han svarade lugnt att det obehagliga skulle lugna ner sig efter ett tag och att jag kunde somna om i 20 minuter så skulle han väcka mig sen.
"..i 20 minuter?!?!!"
"Sova?" Vilket skämt.

Jag började andas efter ett tag och räknade ut hur många sekunder det var kvar.
Och började räkna sekunderna i takt med klockan.
1200 sekunder blev snabbt ganska långtråkigt att räkna till.
Så jag låg och väntade på att det obehagliga och onda skulle avta istället.
Ännu en gång, vilket skämt.
Som om stötar kan vara behagligt? Aldrig.

Det var 20 långa och jobbiga minuter.
Sedan så förklarade han att jag ska få samma behandling 2 ggr till i veckan.
Jag minns inte riktigt vad jag svarade.
Kan de inte ta in en stor spindel också och lägga på mig?

Och så ska jag äta anti-inflammatoriskt i några veckor.

Efter det fina uppvaknandet, gick jag hem och tog av mig träningskläderna,
utan att ens ha rört löpbandet eller en liten vikt.
Drog täcket över huvudet och sov och sov och sov.
Det var länge sen jag tog en siesta sådär, klockan 9 på morgonen.
Men jag tyckte att jag förtjänade det.

Nu är jag riktigt öm, men ganska glad ändå.
Och som mamma sa, kanske blir det lite som en terapi.
Kanske försvinner min skräck för elektricitet?

Kommentarer
Postat av: Susanna

Jag har en tens-apparat hemma som ger mig sånna elchocker... ge de en chans, de kan funka RIKTIGT bra!

2009-11-03 @ 14:57:01
URL: http://goldkuhlsusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!