En lugn stund..typ.

Klockan 10.15 med -9 minusgrader svepande omkring mig så mötte jag upp Johanna med täckbyxor och dubbla vantar - redo för en morgonpromenad.
En timme senare, efter mycket prat och domnade kinder så anlände jag här hemma med en god limpa från Ingemars bageri och det doftade kaffe.

En mys-frukost med Henke utan stress.
TILLS min pappa kommer hem och är överlycklig över att skivorna han har beställt från USA har kommit.
Så han brassar på hög volym och njuter.
Sedan så ringer pappa och har en liten diskussion med en städfirma som han hade anlitat och ser väldigt nöjd ut när han lägger på.
Då går alla spärrar i hans huvud.
Han börjar retas med Erik, vilket övergår till att börjar göra "karate-moves" och skrika som en galning i hallen.
Henke skrattar ihjäl sig och jag dricker kaffe.

Så fort Erik får övertaget får pappa panik:
"Nej slå inte pappa!" "Gör inte illa pappa!"
Och så snabbt Erik släpper så börjar han om igen:
"Nu åker du på saxen!" och så börjar han vifta med armarna som en stor sax..
Sedan blir det tyst, för det visar sig att pappa ligger på Erik i sängen och tycker att han har vunnit.
"Ah, det här kändes som ett träningspass, bra för ryggen"
När pappa väl har åkt(med världens största leende på läpparna) så är det helt tyst i huset igen.
Men vi vet alla att Erik skulle vinna på 3 sekunder, han var mest rädd för att pappas rygg skulle åka.

(testa ingemars limpa, seriöst!)

Nu vet jag vart jag har ärvt min bus/brottar-teknik:
Vifta och slå, sedan spring och skrik.
Spring så långt det går eller lås in dig.
Om någon får övertaget så be dem sluta, och nyp sedan och spring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!