Ovan

Brr!
Nu är det vinter på riktigt.
Snön ligger som ett tjockt täcke över staden.
Det knarrar under fötterna när jag går.
Mina fingrar och min nästippe är iskalla nu efter ännu en promenad.

Ryggen känns stel efter helgens bilkörning.
Det är så himla jobbigt att köra bil länge när det är mörkt.
Speciellt när det är sådär varmt och gosigt i bilen och man blir seg.
Samtidigt som man måste spänna sig för att det är mörkt och halt.

Så det passade bra med promenader idag.
Förutom att jag inte var beredd på att det var -6 ute!
Det kändes som -15 eftersom jag är ovan.
De första minusgraderna på hösten/vintern biter hårt.

Nu längtar jag lite efter lussebullar och tända ljus.
Julen kan få skynda sig lite, sen vill jag slippa snön igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!