Det ska bli varmt.

Nu när jag sitter här på jobbet och fryser så försöker jag få tiden att gå genom att spana på vinterjackor.
Jag blir inte klokare, utan jag står och väljer mellan 2 stycken:



Peak Performance W Hipe Parka II
Parka med vind- och vattentätt HiPE-material. Väldigt varm modell fylld med 90% dun och 10% fjäder. Två stora fickor fram som är inredda med mjukt och skönt material för ökad komfort. Hel dragkedja fram som skyddas med vindslå för att hålla vinden borta. Huva med avtagbar syntetpäls och reglerbara ärmslut med kardborreband.



8848 Attitude Talden Parka
Dunparka i kraftigt och slitstarkt yttertyg. Vind- och vattentät. Avtagbar huva med syntetpäls.



Det börjar verkligen bli dags att köpa en ny, jag är ju "varmjacka-lös"!
Jag vill ha en varm och skön jacka att krypa ner i.
Men jag brukar inte vara den snabbaste att välja.
Glasögon och vinterjackor är värst.

Annars brukar jag inte vara så dålig på att handla.

...........hjälp?

Kommentarer
Postat av: Linn

8848 altitude tyckte jag var så "hård" i tyget och inte så skön, mer stel. Den jag provade var dessutom för kort i modellen, kändes inte så varm..

Har inte provat peaken dock, men skulle gissa på att den är bättre iaf :)

2009-10-25 @ 17:08:58
Postat av: Stina

jag tycker att andra jackan, attitude jackan var snyggare. Den hade fler detaljer och renare och rakare snitt. Den verkar också vara finare formsydd. Men det är min bedömmning av att ha sett blilderna. :)

2009-10-25 @ 21:38:47
URL: http://melerad.blogspot.com/
Postat av: Julia

Peak jackan :-)

2009-10-25 @ 23:28:59
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: Susanna

Jag har köpt en fjällräven-parkas! så jäkla skön är den! det är omöjligt att frysa i den! å så är det fint röd oxå:)

2009-10-27 @ 14:12:31
URL: http://goldkuhlsusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!