Detoxing.

Ja, nu ska min kropp bli avgiftad.
Den är ganska trött och sliten.
Barcelona, Berlin, vinkvällar, kaffe-överskott etc..

Så igår frossade jag i godis och sånt, bara för att.
Och det första Henke säger när han kliver upp är:
"Jag går och slår på kaffe"
"Ah, gör du det.."

Sen inser jag att kaffe är med på undvik-listan.
Man kan dricka lite lite kaffe, men nä, nu ska det vara antingen eller.

Men när jag klev upp så hade jag ingen aning om vilken detox, jag skulle välja.
Så jag tar en tallrik med yogurt och grönt te och ett glas vatten med citron.
Ett fel. Yogurten.
Det får vara sojayogurt, i små mängder.
Inte en tallrik med laktosyogurt.
Jaha, först blir jag av med filet pga laktos.
Och nu får jag inte äta min laktosyogurt.
Får och får, det är väl valfritt.. men ni förstår.

Okej, det här en jäkla djungel.
Det finns så många olika "undvik"-listor.
Vissa är verkligen helt galna.. vilka är mer "snälla"

Jag ska hursomhelst bara leva såhär i typ 2 veckor.
Idag försöker jag få allt att gå ihop, typ komma på bra recept, handla osv.
Imorgon ska jag börja på riktigt, utan en tallrik med yogurt till frukost..
(fast jag har som börjat idag ändå, äh!)

Nu blir det inte kaffe, svart te, salt, socker, mjölkprodukter, alkohol, värktabletter, hel/halv-fabrikat, kött, vitt mjöl, ägg, gröt, osv.. på minst 2 veckor.
Inte ens vitt kött, typ kyckling, på iaf 1 vecka.

Nåja, det här kommer gå bra.
Ikväll tappar jag upp ett bad när jag kommer hem.
Allt för min kropp.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Duktig du är! Jag ska också göra det där "på riktigt" nån gång. Nu kör jag på mitt eget johanna-sätt vilket innebär träning, promenader, inge socker eller kvällsfika och så ska jag försöka att inte äta som en häst. HEJJA! ;) Eller ja. Socker en gång i veckan.. eller vad sa vi? Fast kanske inte nu då om du ska detoxa!

2009-10-12 @ 18:34:23
URL: http://jodd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!