Hejdå detoxen

Vet ni vad jag nyss gjorde?
Jag åt en tallrik med vanilj-yogurt och müsli med kaffe till.
Varför?
Åt helvete med detoxen.

Jag tror det blev för mycket för min kropp att klippa allt på en gång.
Det är inte så att jag har gått på svält.
Utan grönsaker och frukt har varit prio ett.
Jag väljer själv ofta att göra vegitarisk mat, så det är inte det största problemet.

Däremot har jag mått ganska dåligt.
Huvudvärk och muskelvärk.
Jag har varit pigg på morgonen men sen ganska trött och seg under dagen.
Och idag har jag haft halsbränna och frusit.

Jag har varit utan mejeriprodukter, fisk, kött, kyckling, bröd, ägg, kryddor, socker, kolhydrater etc.
Man ska helst vara utan kött och liknande, men man kan äta lite fisk någon gång.
Jag har känt mig svag och öm i kroppen på eftermiddagen.

Så nu har jag sagt stopp.
Jag är ju inte den personen som äter onyttigt så ofta,
så sånt behöver jag inte oroa mig över.
Kanske hade mina biverkningar vänt och jag blir pigg igen.
Men äh, kroppen kan vila på andra sätt!

Dock ska jag dra ner kaffe-mängden och dricka mer vatten.
Och låta kroppen vila från festandet, i 2 helger.
Haha "2 helger" - som om det är värsta grejen.
Närå, det är bara skönt, och behövdligt.
Det blir lätt att man hoppar i partyblåsan när det inte finns så mycket annat att göra.
Men i helgen så tackade jag nej till Umeå, Henke är påväg dit nu.
Istället ska jag till Elina imorgon och mysa i Piteå.
Hon har varit sjuk i veckan, så vi kurerar oss istället.

Dock så är det verkligen bra att sova 8 timmar per natt, minst.
Jag går i säng före 12 och vaknar vid 9(av väckarklockan, men ändå!)
Imorse vaknade jag så tidigt och hade inte fått alla mina timmar,
och det har verkligen tärt på mig idag..eftersom nu bröt jag ännu en "vana".

Så 8-timmars sömn, mer vatten, mindre kaffe(kanske), unna mig godis/glass 1 gång i veckan(för det är då man unnar sig).

Nu ska jag till jobbet, och där väntar en supergod middag.
Jenny har skvallrat att det blir från "Havet", mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!