Min förkylda dag - klänningar, naglar och konst.

Jag tycker jag har hunnit med rätt mycket idag, trots förkylningen.

Jag vaknade upp i Piteå.
Kramade Elina hejdå och begav mig till stan.
Yrade omkring efter en klänning och tamefan, det är omöjligt..

Jag hann med den tidiga bussen till Boden.
Och bussen var tidigare än planerad så jag kom till Boden redan efter 13.
Så jag hann kila på stan på jakt efter ett "mirakel kit" åt mina stackars naglar.
De som en gång i tiden var så starka och fina.
Nu flagnar de hela tiden och går bara av.
Åhléns hade ett kit kvar åt mig, shopping-ödet talar och mina naglar ska få sig en ordentlig omgång ikväll!


Sedan gick jag på klännings-jakt i Boden.
Och jag hittade faktiskt en tänkbar..kanske.
Men så får jag en idé..en halloween-idé.
Lindex barnavdelning har supersöta tyllkjolar som jag har spanat in.
Kjolen är en tänkbar del till min "halloween-dräkt".
Om jag nu ska orka klä ut mig.
Helst av allt satsar jag nog på klänning..och en ögonmask kanske.

Efter stan kilade jag upp till mormor på kaffe.
Hon hade Ekbergs underbart goda limpa. Piteå har sån tur som har Ekbergs..
Vi tände ljus och myste på.

Och nu tänkte jag skryta lite, i mormors hall hänger min tavla som jag målade på biblioteket.
Jag minns inte varför, men jag var på biblioteket och satt i ett rum och målade med massa andra som jag inte kände.
Och jag tror vi skulle måla någonting i Boden.
Jag målade min fina skola, för vi hade en sån fin, ny lekpark.
Sedan blev min bild framsida till en bok.

.

Sen så har jag jobbat och nu har jag suttit och drömt mig bort av avund i denna blogg, tjejen är fantastiskt duktig!
Jag hade absolut velat ha hennes kreativitet, skicklighet, diciplin och allt som krävs för att skapa dessa smaskiga konstverk.

Nu ska naglarna och håret få en omgång,
sedan ska jag nysa mig till sömns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!