Kanelbullens dag!

Förra året så googlade jag upp varför vi firar kanelbullens-dag,
och skrev i bloggen:

"Kanelbullens-dag fyller 9 år idag, så ni vet.
Det var den 4 oktober1999 som Hembakningsrådet firade 40 års-jubileum som Kanel-bullens dag infördes.
Varför just kanel-bullen?
"Kanelbulle blev det, eftersom det nog är den mest oomtvistade symbolen för hembakat bröd. Kanelbullar doftar trivsel och hemma!
Alla gillar kanelbullar!"
"

- Vilket fantastiskt bra svar. Alla gillar kanelbullar!

Nu ska jag iväg till jobbet,
och vi ska faktiskt baka bullar, dagen till ära.
Men jag hoppas få göra någon vanilj eller kardemumma-bulle också..

Kommentarer
Postat av: Julia

Förutom jag! Har aldrig gillat kanelbullar :-)

2009-10-04 @ 12:53:33
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh, kanelbulle.. Måste nog göra mig ett inköp tror jag : )

2009-10-04 @ 13:17:57
URL: http://elinaisaksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!