UPS-hämtning, check!

Alltså seriöst, kors i taket, jag har beställt en "hämtning".
Min kära lilla dator har börjat bråka med mig.
Killen jag pratade med hos ASUS trodde det var en kortslutning,
eftersom tangenterna och musen har ett eget liv.

Och då skulle jag få nå frågor att svara på och ett elektroniskt kvitto för UPS-retur skulle skickas till mig. "Que!?"
Och så får jag den där grejen på mailen, och det står att jag ska ringa UPS för att beställa hämtning..happ..okej.
"Välkommen till UPS. Våra öppettider är 8-20 på vardagar..blabla"
Hallå, klockan är 10.30!?

Så jag kilar in på deras hemsida för att testa beställa en hämtning.
KAOS.
"Logga in" "Registrera dig" och alldeles för många "gör det".

Så jag surar ihop och testar ringa UPS igen.
"Tack för att du ringer UPS! Var god vänta"

Fixat.
På fredag kommer någon och hämtar min pärla.

Nu är bara frågan..
HUR SJUTTON SKA JAG "KLÄ" MIN LILLA VÄN?
Jag vill faktiskt inte skicka med min orginal-kartong, den är jättefin.
Vad säger ASUS då?

"Hur du förbereder din försändelse

1) Vi rekommenderar att du använder dig av orginalemballaget till din ASUS dator som sändningsemballage. ASUS avsäger sig allt ansvar/ersättningskrav för skador som uppkommit vid felaktig paketering. OBS! Om originalemballage ej används, se till att tillräckligt med stötdämpande material finns runt datorn. Var god notera att datorn kan komma att skickas tillbaka i ett annat standardemballage vid behov.

2) Vi rekommenderar att ni INTE skickar med några tillbehör (som väska, extra batteri, extra ramminne, osv) med den bärbara datorn. Tillbehör kan misstas för fyllnadsmaterial och kastas bort. ASUS kan inte hållas ansvarig för förlust av tillbehör under frakt och reparation.

3) Skriv klart och tydligt ert namn samt adress, på utsidan av försändelsen."


Jaha, där rök min kartong..
Den där elektroniska kvittot kommer förstöra kartongen när man tar bort tejpen.
Men jag kan iof slå in själva kartongen typ,
som ett litet paket och sen sätta på kvittot?
Faaast jag tvekar på att de kommer slå in kartongen när de är klara och ska sätta på ett nytt.. vad tror ni?

Sådär mina vänner, där har vi världs-problemet för dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!