Bowling-kungen har talat.

Igår testade jag min shoppinglycka i Luleå ännu en gång.
Nu har jag 2 nya koftor, en ny klänning, nya underkläder och accesoarer.
Jag har 2 skor jag har spanat in, men beslutångesten gjorde att jag gav vika och åkte hem "sko-lös".
Och mitt i sko-paniken glömde jag att köpa parfymen som var dagens höjdpunkt.
Jessica Simpsons "Fancy" luktar så himla gott!
Passar perfekt till min vanilj-lotion från BodyShop.

En mellanlandning här hemma då jag kastade mig i duschen och snabbfixade mig inför kvällens festligheter.
Moonlight bowling, middag och fest.
Det där med bowling är inte min grej riktigt.
Jag hittade inget bra klot heller, för jag skyller på klotet. Okej?
Mina fingrar passade inte, bara i de super-lätta kloten!
Så jag använda en 10a hela kvällen och fingrarna gled ur, så jag spände tummen extra mycket för att få grepp.
Så idag har jag träningvärk i tummen. Och i underarmen.
Jag trodde en 10a betydde 10 kg, 6a 6kg osv.
Tydligen så var det inte 10kg jag gick och släpade på igår.
För bokstavligen så släpade jag klotet.
Jag fick som använda låret för att knuffa upp klotet i min famn lite.
Man har sina tekniker.

Min familj skrattade åt mig och förklarade att siffran som står på klotet inte är själva kilo-vikten på klotet.
"Som att en 14 skulle vara 14kg? Som att bära på 14 mjölkpaket?"
"Ja, det känns ju så."

Hursomhelst så vann jag inte bowlingen, men kul var det!
Sen käkade vi middag och sjöng för Fia som har fyllt år.
Vips så kommer det in 2 tårtor och vi vet inte vart de kom ifrån.
De som serverade visste inte heller vem personen var som lämnat dem.
Skyldig?

Sen fick jag en brillijant idé och drar hem alla till mig.
Det blev guitar Hero på en väldigt låg nivå i tv-rummet.
Fyfan vad illa det lät..

Jag har underbara föräldrar som orkar med mina påhitt.
Inatt yrade jag på här hemma och gjorde någon konstig fylle-mat.
Vaknade upp med kläderna på i sängen och sänglampan tänd klockan 8 på morgonen, mobilen i handen och ett glas vatten på golvet.
Nåja, sminket var borttaget. Man kan inte lyckas med allt!
Efter jag hade pratat med Emilia inatt så la jag mig och filosoferade och kollade i min cupcake-bok, och somnade visst..

Vad hände mellan min förfest och mitt mitt-i-natten-yrande?
Jag "roade" mig på ICE.
Och fast att jag inte hade så värst kul, så vägrade jag att gå på Bränna.
Varför?
Bara för att. Tjur-Britta.

Nä, kvällen var faktiskt riktigt rolig. Jag är nöjd.
Henke höll mig på dans-golvet, den människan kan göra allting roligt, även ICE.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ohoo, den parfymen ska jag också inhandla snaaaart... den luktar så jäklajäkla gott :D

2009-09-27 @ 20:18:57
URL: http://jodd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!