Stugmys 09



Gårdagen blev inte riktigt som planerat, men supermysig ändå!
Vi fixade en mumsig middag när vi kom dit och brasan var tänd.
Sen dog bastun, och vi tänkte slå igång den lite senare istället.
Så vi kröp ner framför tv'n och såg på knasiga filmer.
Redan vid 22 var jag helt slut, inte så konstigt med tanke på veckan.
Vaknade till, åt lite godis, kommenterade Henke som kommenterade filmen.
Han hade många frågor, och jag som inte ens såg på filmen svarade dem sömndrucket(okej, jag har sett den tidigare)
Det slutade att jag förklarade Wanted för Henke som var helt förstörd och frustrerad över slutet.

Redan vid 12 kröp vi ner i sängen och surrade.
Henke var rätt slut och rödögd, men lika söt ändå!
Och jag var som en 5-åring i randiga pyjamasbyxor och giraff-linne.
"Henke, varför ska vi prata om otäcka saker när du blir så rädd?"
- En ganska klok 5-åring.



Imorse vaknade vi utvilade.
Det var länge sen, typ 2-3 veckor sen och nu dröjer det en vecka till nästa gång.. om ens det.
En god frukost framför tv'n med Henke liggande i min famn.
"Du är så hård, mys med mig då"
"Jag vill ha mer kaffe isåfall"
Är det inte kärlek så säg..

Nu är jag "redo" för att jobba 16-22, och jag ser fram emot det.
Har inte varit där sen i..februari? Så det ska bli mysigt.
Medans alla andra beger sig ut i dimman, tassar jag omkring med mjukisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!