Stjäl showen

Nu börjar jag känna av gårdagen lite.
Jag fick ont i huvudet av yogurten, vilket låter orimligt.

Gårdagen var supertrevlig, såklart.
Mina arbetskamrater är tokiga, högljudda och underbara.
"Varför tittar alla på vårat bord för?"
Ja, vi snobbe nog trubadurens uppmärksamhet.

Middag och vin på Kungsholmen som tog oss runt i Luleås skärgård.
Sedan Allstar, där vi var sämst på biljard och bäst på vin.
Och sedan fick de för sig att de skulle på Olivers.
"Vi vill dansaaaaaaa"
Fröken Lindmark var inte alls imponerad, men följde med.
Ungefär som när ett barn inte får sin leksak och släpar fötterna ur leksaks-affären med armarna i kors.
Olivers var skumt, men jag fick iaf skratta åt mina nöjda arbetskamrater slog klackarna i taket, big time.
Ännu en gång stal vi showen.


Hemresan var tyst, 3 musketörer slocknade i baksätet på 5 röda.
Och jag fylle-filosoferade till P3.

Idag...Ja, jag har hunnit ner på stan och gjort bort ärenden.
Att gå på systemet tog emot, men jag är snart pepp igen.. visst?
Mötte Fia P och vi skrattade åt gårdagen och tyckte synd om oss som "måste" ut på äventyr ikväll igen..

Nu ska jag bege mig till Anne, Stella och Erik.
Stella har blivit döpt!
Jag missade hennes dop när jag var på min lilla sthlm/berlin-tripp.
Så nu ska jag dit med hennes dop-present och gosa med sötnosen.
Jag är traditionell och har köpt ett silverhalsband med ett silverhjärta med hennes månads-sten i.
Har själv ett liknande halsband faktiskt.

Så, nu hoppar jag i bilen, körklar och bakis-klädd.
Ser fram emot att surra av min med bästaste Anne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!