Åh, nu blev jag ju arg..

Klockan 21 tänkte jag börja packa ihop mina grejer och bege mig hem.
Japp, jag är i skolan än.

Har skrivit klart min individuella utvecklingsplan och renskrivit dagens föreläsning.
Jag var nyss helt pepp och glad, men nu har det börjat släppa och en irritation har börjat byggas upp från tröttheten.

Pratade med Elin nyss. Tapetseringen i hennes rum blev fint.

Däremot ser vardagsrummet tydligen helt galet ut.
Inte så konstigt med tanke på att jag endast skulle få EN vägg målad. Resterande 3 väggar är täckta med gula melerade slitna tapeter från 90-talet.
Målaren ringde mig i förrgår när jag var i skolan och undrade om det verkligen stod rätt i hans beställning -  "en vägg?"
Han förstod inte hur han skulle kunna måla en fondvägg och få det att se bra ut.
INTE JAG HELLER!!!
Jag förklarade hur det såg ut och han konstaterade att det kommer "se fördjävligt ut" - underbart.
Han har försökt få tag i min hyresvärd i flera dagar, utan resultat.
När han kom in i vardagsrummet igår sa han: "det här kommer inte bli snyggt..jag får försöka få tag i honom igen".

På hans beställning stod det att jag kunde köpa färg av honom och måla resterande själv eller köpa tjänsten av honom. My ass!
Och han förstod mig.

Jag tror inte han fick tag i hyresvärden, eller så var hyresvärden sig lik.
(Enligt denna målare är det mycket problem med Akelius. NÄHÄ?!
Och jag har fått höra det flera gånger nu. Suck!)

Nu är EN vägg i vardagsrummet målad och enligt Elin ser det galet ut.
Jag antar att han inte fick tag i hyresvärden och höll sig till sin beställning, vilket är förståeligt(men hallå, rebella lite! - hade jag velat skrika åt honom)
ELLER så var hyresvärden som vanligt..det säger allt.

Nu har jag en hink med färg hemma, så imorgon åker målarkläderna på och jag far iväg och köper penslar.
ELLER så ringer jag hyresvärden och ber honom komma och kolla på det som målaren ansåg "såg fördjävligt ut".
(och kör med lite andra fula trick)

Just nu är jag så trött på Akelius att jag ville gråta med mamma när jag pratade om det..hade inte planlösningen varit så fin så hade jag bytt till Lerstenen på en gång. Vad som helst!
Först igår kom de och lagade toaletten som besiktades i januari och skulle lagas på en gång. Efter att jag ringt min besiktningsman i förrgår, som inte alls förstod vad jag pratade om, fick jag sedan ringa och göra en felanmälan, eftersom han nog troligtvis inte gjorde det i januari..

Jag är trött, gråtfärdig, har ont i ryggen men nöjd över mitt plugg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!