Mat-tips!


Har precis ätit en smarrig gryta som jag gjorde tidigare och fryste in.
Ett riktigt enkelt och gott tips!

This is how you do it:

- 1 fläskfilé - som du skär i "gryt-bitar" och steker i salt och peppar.
- Hacka 1 rödlök och stek upp den med köttet.
- Till sätt 1 burk bambuskott och wokgrönsaker(jag tog extra mycket broccolli också) - som du "wookar" upp med köttet.
- Tillsätt soja och 1 burk kokosmjölk(jag tog inte riktigt hela burken), ca 2 tsk samba oelek och sweetchili-sås efter "behag".
Smaka av och krydda upp efter behag.
Ett tips om det känns för starkt: sätt i lite mjölk eller matlagningsgrädde/yogurt

Till denna gryta åt jag vit quinoa som jag satte 1/3dels grönsaksbuljongstärning i, i slutet. Och igår testade jag att riva ner morötter i quinoan och sätta i lite solroskärnor.
Namnamnam!

Meeen det bästa av allt: Banan!
Idag skivade jag banan och satte på grytan innan jag värmde maten i mikron.
TIO poäng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!