Paolo och jag

Igår så var jag supertrött efter maten på Ghandi.
Men jag hade lovat mig själv att träna så jag slog på Paulo Robertos tränings-dvd "Träna 15 minuter om dagen".

Jag var så exalterad, jag kände mig som en amerikansk hemmafru som skulle studsa omkring hemma framför tv'n. Så jag började med att armbåga mig själv i knät i övningen "armbåge mot knä"-typ. Min spetsiga armbåge träffade perfekt i någon nerv så knät vek sig och "pang" så låg jag på mattan och vred mig. Det gjorde sååå ont.
Sedan skakade jag av mig det(haltade av mig det) och gav mig på dvd'n igen.

Jag var KASS när det gällde vissa "boxningsövningar" och kordniationsövningar.
Heeelt vilsen och frustrerad över situationen.
Jag ville som rulla på axlarna, sådär boxar-aktigt som Paolo.
Men jag vickade mer på rumpan och skakade på axlarna, i otakt..
Min kropp och jag kom inte överenns för 5 öre, förutom när det gällde de vanliga övningarna som jag kände till sen tidigare.
Jag var helt slut efteråt och jag vet inte om det beror på frustrationen som tog all energi eller träningen, som faktiskt var rätt jobbig och kan bli betydligt jobbigare när jag lär mig övningarna.
För alltså..så dålig kan jag inte vara, jag skyller på att det var söndag och att jag var proppmätt.
Jag fick skratta åt mig själv, fast jag egentligen ville gråta.
Och jag hoppas mina grannar tog tillfället i akt och kikade in på min fantastiska uppvisning.

Repris ikväll?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!