Världens bästa mamma och pappa har varit här.

Jag har haft en helmysig helg med mamma och pappa.
Men den har gått alldeles för fort och nu är de i Boden igen..

I fredags kom de hit lagomt till middagen då jag bjöd på mitt egna påhitt.
Det blev en höjdare som jag har döpt till "Brittas pytt i ugn".
Receptet på pytten och såserna kommer dyka upp här i dagarna..
Jag orkar inte gå och hämta mobilen eller mobilsladden, det har sin förklaring.
Sedan åt vi efterrätt: falsk cheesecake med chokladgratinerade frukter.
Alltså..jag gillar att laga mat!

I lördags besökte vi Umeå stad.
Pappa köpte mig en ny hall-lampa och sedan fick jag välja en till lampa, typ en dekorationslampa som jag skulle ha på hallbyrån. Men det var en av de värsta lampaffärerna jag har varit inne på, så jag kunde inte välja någon..för det fanns alldeles för många som var fina!
Vi hann med en lunch med Anna, Bosse och Lisa.
Köpte mig ett par skor, vilket var en bedrift i sig.
Mitt skavsår på hälen är riktigt, riktigt illa nu. Det har som blivit ett skavsår i skavsåret ser det ut som. Ajajaj!

Sedan for vi hem och jag fick äntligen testa Ängens pizza.
Det fanns alldeles för bra pizzor att välja mellan.
Vad sägs om "parmaskinka, chevré, cashewnötter, honung och ruccola", eller "Kycklingfilé, färska grönsaker och jordnötssås"? Det fanns så många spännande varianter och det slutade med "Vitlöksmarinerad oxfilé, nötfärs, rödlök, creme fraishe och ruccola".
Riktigt fräscha och goda pizzor! + godis och tv, dvs. en riktig myskväll.

Idag vaknade jag och kunde inte somna upp.
Fixade en god frukost bestående av bla baugetter från ugnen, mozarella, skinka, avokado, ägg, keso och sånt där som man inte hinner med på vardagarna.
Pappa och jag hängde upp lampor medans mamma brottades med att puzzla ihop min Norm 69-lampa(jag gav upp för 2 veckor sen efter 2 minuter)

Sedan har vi varit till Strömpilen och jag insåg att H&M'et där är sååå mycket bättre än det som är i stan. Jag hittade en underbart fin tröja som jag föll för på en gång. Även en sjal och småplock. Nääär ska jag börja förstå att jag ska leva som en student?

Nu hänger min Norm-lampa i vardagsrummet och den är sååå snygg!
(tack mamma och pappa, ni är ena riktiga änglar!)
Vi har ätit på Ghandi ikväll och det sjukt gott!
Grillad kyckling masala, grillade kungsräkor i gröncurry/kokossås och grillat lamm i någon sås..Indisk kryddning slår allt.

Vi avslutade våran mysiga helg med en kopp kaffe här hemma innan vi kramades hejdå.
Fy, jag hade gärna haft några dagar till på den här helgen.
Det har varit en riktigt skön, mysig och lugn helg. Jag behövde det.
Mina föräldrar har lyst upp min vardag när solen har svikit Umeå.

Imorgon tar jag nya tag, jag måste VERKLIGEN börja tentaplugga..
Och imorgon vaknar jag med ett stort blåmärke tack vare Paulo Roberto, seriöst.
Varav därför jag inte orkar hämta mobilen eller sladden..ni ska få höra om det sen. Vi tar det imorgon, för nu ska jag sova!

Tack mamma och pappa för en underbar helg!
Ni är bäst, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!