Punka med blåbärssylt

Hej Umeå!

Igår vid 18-tiden så klev jag in i min lägenhet.
Jag hade turen att få åka bil med Linda och Patric som skulle upp till Uppsala.
Så jag fick med mig cykeln och en hel del prylar, perfekt!

Jag hann även luncha med Stina igår.
Hon kom till Boden i tisdagskväll, fy17 vilken dålig tajming alltså..
Nu håller jag tummarna för att jag får finbesök i Umeå(STINA).

Sen så hann jag kramas med Julia och Gabriel "en sista gång" också.
De kom förbi hos mig, det var länge sen sist.
Och som såklart charmade han mina föräldrar, trots att han var en aning reserverad. Det skulle jag också vara med tanke på alla främlingar som dyker ner i hans vagn, känner på hans lena händer och gulligullar honom i ansiktet. "Hjälp".
Nåja, han är världens goaste charmtroll helt enkelt.

Klockan 6 ringde väckarklockan och jag var förvirrad.
Sen kom jag ihåg att jag fick ett lustigt sms inatt och läste det igen, utan att "sova". Och då insåg jag att det bara var ett "skoj-sms", (ett "snusk-sms"), vilket förklarade min förvirring.

Mellan 8-10 har jag haft föreläsning om "Missbruk", riktigt intressant.
Och så har jag bjudit på ett skratt.

Jenny: Kan ni laga punka på 5 minuter?
Jag: Va?
Jenny: Ja, vet ni någon som kan laga punkor?
Jag: (viskar till Nina) Vad är det för något? En maträtt va?
Jenny: Men punka! På cykeln!
Jag: Jahaa, jag trodde det var någon maträtt.

Så idag har vi skrattat åt "punka med blåbärssylt",
vilket jag tycker låter som en ny sorts pannkaka/plätta-version.

Godmorgon Britta Lindmark!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!