Skattad

Jag har verkligen inte längtat efter att deklarationen ska dimpa ner i brevinkastet.
Kollade på några gamla lönespecar och insåg att en av mina chefer har skattat bara 25%(!) och slutat dra min frivilliga skatt av någon anledning.
Med tanke på att jag jobbade åt 3 olika företag förra året, så borde jag skatta mer än 32% och egentligen kanske dragit högre frivillig skatt än året innan.
Meeen det blev lixom tvärtom.
Så jag förväntade mig att betala kring 9000-10000 tillbaka.

Men så blev det inte heller.
När deklarationen kom i fredags var det med ond mage som jag öppnade kuvertet.
Sedan läste jag summan "7228" och tänkte att det iaf inte var "10000" jag behövde punga upp, men det sved ändå.
Efter någon sekund insåg jag att det var pengar jag skulle få tillbaka!
Jag blev överlycklig med framförallt förvånad!
Elin stod och svor åt mig, eftersom hon har tyckt synd om mig och helt plötsligt får jag tillbaka 7000 istället.

Eftersom jag jobbade så "lite" förra året, med tanke på att jag var borta i Barcelona i 5 månader.
Så har de skattat mer än vad jag kom upp i.
Men tänk om jag hade skattat 32% plus min frivilliga skatt - då hade jag fått tillbaka ännu mer! (fast jag är en lycklig stundent ändå!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!