Helgens tecken

Godmorgon måndag, en ny vecka.
Idag fyller Frida år, grattis!
Då är det alltså 2 månader till den 12 juni, då jag fyller år.
Lägg det på minnet.

Helgen då?
Fredagen gick i festens tecken.
Middag, korridorsfest och utgång - en lyckad kväll.

Lördagen gick i slöhetens tecken.
Tv, mjukisbyxor, godis, en god middag och film-marathon.

Söndagen gick inte i söndagens tecken.
Jag var ovanligt hurtig och duktig för att vara en söndag.
Frukost med Henke(som bodde hos oss fre-sön)
Sedan hann jag med att tvätta, städa, laga mat och plugga.
Plus att jag tog en 2 timmars promenad i solen, vilket resulterade i riktigt elaka skavsår.
Förstår inte hur det gick till, men min högra stortåspets består av en skavsårsblåsa, stor och elak och ond. Den har stört mig inatt och nu våndas jag över att ta på mig skor.

-----

Jag har börjat den nya veckan i telefon.
Emilia ringde och satte igång min dag, sedan har jag jobbat med att lösa IKSU/Step In-tjorvet och nu verkar det vara fixat.
Så nu ska jag krypa ner i soffan och läsa om stigmatisering,
vilken glädjefylld läsning va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!