Bara för att det är så jag.

Vet ni vad som är coolt?
Min farbror Göran och min pappa fyller år på samma dag.
Så farmor har legat på "BB" och fött en pojke två gånger den 28 april.
Den 28 april 1947 och 1955.
Minst en gång under dagen den 28 april säger någon "och idag fyller Göran år också".
Pappa och Göran ringer och grattar varandra under dagen.  Fyller de jämt så brukar de uppvakta varandra "irl"(hur sjutton översätter jag det till svenska på ett bra sätt?")
Så har det varit i alla år, tills idag.

I mitt tidigare inlägg visade jag bilden som jag skickade i ett grattis-mms till Göran idag. Varför?
För att enligt facebook så fyllde han år idag!
Jag reflekterade inte ens över att han fyller år på pappas födelsedag, jag tänkte bara: "Jag måste skicka ett mms!".

När min syster kommenterade min blogginlägg där Görans bild fanns med, lät det såhär:

Postat av: Syster yster

Hej stumpan. En reflektion efter att ha läst detta inlägg; Vad har du för farbror som inte jag har? :)

2010-04-15 @ 14:57:47

och jag svarade fint:

Postat av: Britta

Om facebook talar sanning så fyller Göran år idag : )

2010-04-15 @ 16:06:04
URL: http://sixth.blogg.se/

och sedan tänkte jag: "hon har nog bara missat det eller så brukar hon inte kolla vilka det är som fyller år på facebook"
först när Göran skrev på facebook: "tack så mycket men jag fyller på samma dag som Stefan fel datum i min profil puss och kram"

...Så slog det mig vilket hjärnsläpp jag måste ha haft. Sedan ringde jag mamma och skrattade så mycket att jag inte kunde förklara vad jag hade lyckats med.

Grattis mig istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!