25 min

Hallå!
Guess what? Jag sitter här i föreläsningsalen - MED MIN DATOR!
Efter att ha varit utan den i 31 dagar så hämtade jag den igår, så skönt!
Pappa vill att jag ska ha en Mac, men det får vänta ett tag till, för nu är min lilla pärla frisk och kry igen.. meeen såsmåningom vill jag ha en Mac, det är lugnt.

På kvällen så brottades jag med mitt nya virusprogram.
Eller problemet var egentligen att få bort det förra för att kunna installera det nya. Och jag tyckte det skulle finnas en "Uninstall"-knapp/ruta, like good old times. Men icket!
Fast jag löste det tillslut, såklart.
Så nu jäklar, nu är det ingen idé för något virus att bråka med min dator!

Föressten, vid 7 var jag påklädd, fixad och hade ätit frukost - galet.
Målaren skulle dyka upp "tidigt", vilket jag trodde var typ 7.
Så jag satt färdig i soffan och drack kaffe och klockan tickade.
Nästan halv9 kom målaren.
Är det tidigt? Jo, på en söndag är det tidigt. För något år sen hade jag tyckt det var tidigt, oberoende vilken dag.
Men för en målare?
Min målare är iof kanske lika gammal som mig..så egentligen kanske halv9 är "tidigt"?
Nåja, det är skönt att ta tag i dagen!

Nu sitter jag på en föreläsning om stigmatisering och inser att det är mer invecklat och djupgångande och krokigt och blandade perspektiv - än vad den invecklade, djupgåande, krokiga, blandade perspektivs-ingående - boken, gav mig för bild.
Aj!

25 min kvar till lunch i solen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!